destinationscranton.blogg.se

När du inte kan komma till Scranton kan Scranton alltid komma till dig.

Sent handledarmys och Utemiddag

Kategori: Allmänt

Hej igen,

På förmiddagen travade vi på med diverse bryt/lås/säkra maskiner, vi borde snart bli klassade som experter inom BLS... De svårare maskinerna är i stort sätt klara så nu är det bara lättare kvar som såklart går mycket fortare att göra(sköööönt)!

På lunchen åkte jag iväg till resturangen vi brukar käka på ensam då David hade med sig nudlar(ja, vi försöker till viss del snåla på ekonomin). För tredje dagen i rad tog jag nån Hoagie med ost och skinka på. De är fruktansvärt goda men när eftermiddag/kvällen kommer kommer också magvärken och toalettbesöken... Efter lite dektektivarbete har vi kommit fram till att det måste vara mackorna som är boven då magkrånglet kommer vid samma tid och med samma kraft varje gång... Personligen tycker jag det är värt det! Det är jag dock ensam om...

Efter lunchen kom Tony och sa att vi skulle "Spend some time together", han skulle hämta oss runt kl14. 1h30min efter avsatt tid kommer han och hämtar oss för att egentligen bara snacka lite skit ihop, mycket uppskattat! Tony vet väldigt mycket om Sverige så vi har inte så mycket nytt att berätta för honom tyvärr... Men han pratar gärna på och bland annat visar bilder från diverse Sverigebesök! Denna bilden tog han vintern innan vi började på GS.
(bilden föreställer huvudentrén på Göranssonska skolan)


Då morgondagen är vår sista dag här på orten ska vi ta fram den stora trumman igen och bjuda hela Sandvikkompaniet på traditionellt "Fredagsfika"! Tony fixade till och med dessa lappar som sitter uppsatta lite överallt på siten:)

På kvällen blev vi utbjudna av Dan, hans fru samt parets dotter på "Stadens bästa pizza". Tyvärr så är jag gravt senil så jag tog inte ens nästan nån bild på tillställningen... Imorgon blir det bilder från fredagsfikat!

Felix
Kommentera inlägget här: