destinationscranton.blogg.se

När du inte kan komma till Scranton kan Scranton alltid komma till dig.

Handledaren flyr landet!

Kategori: Allmänt

Redan när vi såg denna Volvon på parkeringen i morse kunde vi nästan konstatera där och då att denna dagen skulle bli bra!

Den första veckan på Sandviksiten här i Scranton har nu tagit slut. En vecka med(såklart) otroligt mycket nya upplevelser, människor, förhållningssätt, intryck osv. Både jag och min kompanjon David(som var friskare idag så jag slapp va ensam två dagar) är överens om att dessa veckor kommer gå galant, personalen må vara till åren men både humor och barnasinne finns kvar hos samtliga! Vi har fått tillbringa tid med nästan samtliga som finns på siten under våra arbetstider(8:30-17) och överlag är det ruskigt trevliga personer som är lätta att prata med då nyfikenheten är stor från båda parter! 

Arbetsdagen då, jo det hände inte allt för mycket faktiskt! På förmiddagen satt vi och småpratade/pratade om hur vi ska lägga upp APL-rapporten. Till lunch tog David super-Buicken in till downtown Scranton för att köpa med sig McDonalds tillbaka till Sandvik, själv hade jag doggybagen från igår till lunch, dock så orkade jag inte riktigt allt idag heller... Det var en(1) måltid alltså?

Efter jobbet blev vi tvungen att spilla i lite nytt petroleum i super-Buicken. Enligt en rad olika konverteringar och uträkningar får jag det till att vi betalade lite drygt 300 svenska riksdaler för att fylla upp ungefär 60 liter soppa, tänk om det var så hemma i Sverige...
David står och tittar lite argt på bilen bredvid, han lär sig!



Detta såg vi påväg hem från jobbet, kan amerikanare vara så lata att de låter hunden köra?


På parkeringen utanför Wallmart hittade vi inte en, inte två utan TRE saab 9-3ar. Eftersom det var jag som körde vår bil och jag såklart kände mig så otroligt hemma så blev jag snudd på tvungen att parkera bredvid saaben trots att den hade parkerat som ett ar*el och stod längst bort från ingången till affären...

Nu tänker ju du som läser; "har han supit och bara skrivit en helt slumpmässig titel" Nejdå, imorgon lördag åker våran Antony Kniolek till Sverige och Sandviken. Han skulle på några möten på tråd i Sandviken med bland annat han som är högsta hönset på tråd i Sandviken och här i Scranton Så om nån av er i tvåan som går ut på praktik på snart och ser någon kort, muskulös, smått skäggig kille som pratar amerikansk engelska kan ni ju hälsa från mig och David, han fantastiskt snäll! Han skulle kanske till och med smuggla med lite lohmanders tillbaka till USA(ni som vet ni vet) då han gillar det minst lika mycket som snittsvensken gör.

Trevlig helg allihop!
Felix