destinationscranton.blogg.se

När du inte kan komma till Scranton kan Scranton alltid komma till dig.

En dag ensam på verket och Team dinner

Kategori: Allmänt

Tjabba allihop

Som David skrev i sitt premiärinlägg var han som gjuten i sängen hela dagen. Det gjorde att jag efter ha ätit en egengjord(några steg nyttigare hotellets), frukost ensam fick ta super-Buicken till Sandvik för en ännu en dag i industrins tecken! Jag hann knappt sätta min fot inne på området förrän suveräne Brian skickade ut mig i vad de kallar "Warehouse". På Sandvik i Sverige skulle man dock kalla det Färdigställningen/Packhuset, kort och gott var det iallafall det slutgiltiga steget i tillverkningsprocessen. Här var jag förpassad heeeela vägen till kl 15 då det är skiftbyte här. Därefter satt jag på kontoret och bland annat snackade lite videosamtal med grabbarna som gör samma praktik fast i Chile men också jobbade lite med rapporten som vi ska lämna in till skolan, gissa vilket som var roligast!:)

Min plats i vårat egna kontor.

Efter den krävande arbetsdagen var det Team Dinner som hägrade! Dvs att det var Sandvik som stod för maten och jag blev tillsagt att ta mig till resturangen Loading Dock här i Scranton. I min fantasi såg jag mig tillsammans med Sandvikkillarna sitta på en lastkaj och äta. Så var det (tyvärr ska jag säga!) inte... Resturangen som måste varit en av hela Scrantons mest populära var ganska exklusiv med amerikanska mått! Jag var sjukt hungrig så beställde därför in ribs. Det första som kom i var en Caesarsallad som jag inte ens hade hittat på menyn(?)... Därefter kom kyparn in med en mindre skottkärra med pommes. Men sen... Jag sitter och pratar med bordsgrannen när jag hör sjukaste smällen. Första tanken är att nån tappade nått i köket alt. en trafikolycka utanför resturangen, nejdå! Det var mina ribs som har landat på matbordet. Två tjocka köttbitar som tillsammans var lika breda som bordskivan! 

Eftersom jag inte är nån övermänniska/Gud så kunde jag såklart inte golva den snudd på extrema måltiden. Då de andra sandvikskillarnas måltider var i samma storlek som min så var det doggybag för 6 av 7 deltagare... En av Sandvikkillarna, Mike sa till och med "I think we need two boxes for the swede" till kyparn och sneglade på mig... Sagt och gjort packade de ner den av köttbitarna som blev kvar och halva skottkärran med pommes ner i en varsin låda! Lunch imorgon! 

Ha d gött fålk

KOMMENTARER:

  • Kerstin säger:
    2015-10-02 | 18:51:43

    Maten ser god ut. Tur att det finns doggybag ? N

Kommentera inlägget här: