destinationscranton.blogg.se

När du inte kan komma till Scranton kan Scranton alltid komma till dig.

Hälften klart eller bara halvvägs?

Kategori: Allmänt

Hej på er!

Nu står vi här igen, fredag! Eller som lokalbefolkningen säger; TGIF(Thank God It's Friday). Denna veckan har precis som föregående gått jättefort då vi faktiskt haft rätt mycket att pyssla med på dagarna. Arbetsvecka nummer två av totalt fyra är nu till ända. Hela tiden är det massor av nya intryck och nya personer som vi ska presentera oss för(alla heter typ Joe eller John så det är ganska lätt att komma ihåg), jag tycker verkligen att det är jättespännande och jag är övertygad om att David gör det också! David ja, han har en tuff tid för tillfället då det mesta krånglar för honom. Är det inte hotellet som av nån okänd anledningen drar pengar från hans kort istället för handledarens(Tony) så är det kistan som trasslar, det vänder nog nu! Det sistnämnda har gjort att jag opererat ensam på kontoret den sista 1.5 dagen denna veckan. Det är verkligen påfrestande för huvudet att bara kommunicera på engelska en hel dag... Det är tur man har vänner runt om i världen som ställer upp på ett videosamtal eller två!

Scranton har verkligen plockat fram stora trumman denna veckan när det kommer till vädret! Visserligen var det lite mulet nu idag(fredag) men i stora drag har det varit fantastiskt hela veckan! Löven har som jag tidigare skrivit börja göra sin grej med klorofyllet eller vad det kallas, de transformerar sig iallafall röda/orangea/gula, riktigt snyggt blir det! Efter lunchen idag tog jag en liten omväg tillbaka till Sandvik och kom körandes på denna vägen där jag bara kände mig tvingad av högre makter att ta en bild! Detta är ändå långt ifrån den finaste vägen i området, ska försöka få med nån av dem också någon dag!
Såhär såg det ut på väderfronten i torsdags, sett från en av portarna på Sandvik. Helt okej, inte mer än kanske 12-15 celsius så det är liksom friskt.

Sandvik ja, de har en typ av staty ståendes utanför grindarna och jag har sen dag ett funderat på vad det är för något, idag innan jag åkte hem bestämde jag mig för att ta tag i livet och undersöka statyn. Jag är fortfarande osäker på vad det kan vara men min starkaste gissning är att den symboliserar de två olika sandvikavdelningar som finns här i Scranton, tråd och rör.

Det var nog allt jag hade för denna fredagen! Imorgon ser det ut som att New York hägrar igen om inte vädret sviker oss alldeles för mycket men det ser ut att bli tillräckligt bra! 

Förresten, ni som har instagram, ni glömmer väl inte att följa oss där? Uppdateringen skiljer sig! 
@destinationscranton

Trevlig helg - Felix